LEDIGA TJÄNSTER

Kombinationstjänst på Barnens Ö för bokning, stugvärd och allt-i-allo

Är du vår nya kollega?
Stiftelsen Barnens Dag är nu Sveriges största sommarkollo och vi behöver förstärkning till vårt team på Barnens Ö och söker därför en person till bokning, stugvärd och allt-i-allo med fokus på kundservice och logistik.

Om oss
Stiftelsen Barnens Dag äger och förvaltar Barnens Ö (Väddö) och Fiskeboda (Julita) för att på anläggningarna främja meningsfull fritidsverksamhet för barn och ungdomar. Vi har över 30 aktiva sommarkolonier som årligen besöks av drygt 5000 kollodeltagare. Utöver kolloverksamheten finns skolresan Adventura och uthyrning av boende till privatpersoner, företag och föreningar samt Fiskeboda camping.

Barnens Ö förvaltar en egendom på ca 650 ha mark, ca 400 byggnader, egna vägar, stränder och parkområden mm. Vi har egna system för el, vatten och avlopp. Vårt team på fastighetssidan på Barnens Ö består av ca 8–10 medarbetare beroende på säsong. Tillsammans med övrig kollopersonal är vi med och skapar sommarens bästa dagar för tusentals barn varje år.

Beskrivning av tjänsten
Du tar ansvar för allt det administrativa och praktiska kring våra bokningar såsom att checka ut- och in gäster, städa stugor, inventera våra gårdar och stugor samt åtgärda enklare felanmälningar såsom att sätta upp gardinstänger, gardiner och byta glödlampor. Du bokar in gäster till våra gårdar och stugor på Barnens Ö och Fiskeboda, Adventura skolresor på Barnens Ö samt långtidscamping på Fiskeboda. 

Du hanterar bokningar i vårt bokningssystem, via telefon och mejl och tar hand om gästerna inför, under och efter sitt besök hos oss på bästa sätt. Du har översyn över gårdarna och stugorna och möter de olika behoven och förväntningar som varje enskild gäst kan tänkas ha inför sitt besök.

Du arbetar också på vår godsmottagning och i lagret. Arbetsuppgifterna innebär då utkörning av varor, inventering och koll på lagernivåer, plocka beställningar, ta hand om ingående leveranser, plocka upp ordar samt uppdatera lagrets webbutik. Du ska hålla det rent och snyggt på godsmottagningen och i lagret. Rollen innebär en hel del transporter i området på Barnens Ö, därför är B-körkort är ett krav för tjänsten.

Att ha flera olika arbetsområden är inte ovanligt hos oss. Uppgifter varierar också en hel del under årets gång, efter säsong och beroende på hur bokningsläget ser ut. Det är därför viktigt att du är rörlig i ditt sätt att arbeta och att du har viljan att alltid hjälpa till där det behövs som mest.

Vi söker dig som 

  • Trivs i en miljö med stor variation på arbetsuppgifter och kan vara flexibel, lyhörd, initiativtagande. Du är snabbtänkt och gör gärna det lilla extra med ett öga för detaljer.
  • Tycker om att jobba i team och samarbeta med många olika människor, men kan samtidigt arbeta självständigt.
  • Är noggrann och bra på att hålla rent och snyggt omkring dig och strukturerad.
  • Är händig, lösningsorienterad och tillmötesgående.
  • Tycker att service är kul och viktigt, och gillar att kommunicera med människor.
  • Har en administrativ ådra men är samtidigt inte rädd för lite skit under naglarna, du arbetar gärna med kroppen.
  • Kan anpassa dig efter perioder med högre arbetsbelastning och viss stress, du kan då prioritera dina arbetsuppgifter och ändå leverera hög kvalité.

Du erbjuds
Är du rätt person för oss erbjuds du ett praktiskt och omväxlande arbete inom en växande verksamhet som drivs av engagerade eldsjälar. Du kommer genom ditt arbete, tillsammans med kollegor, bidra till att tusentals barn får positiva upplevelser de aldrig kommer att glömma.

Tjänsten, krav och kvalifikationer
Omfattning och varaktighet: Heltid, tills vidare (Vi tillämpar 6 månaders provanställning)Tillträde: Tidigast 28 Februari 2022 eller enligt överenskommelse.

Krav: Goda kunskaper i engelska, B-körkort och utdrag ur belastningsregistret (Arbete i verksamhet med barn) utan anmärkning, Grundläggande teknisk kunskap och ett tekniskt intresse samt kan tillämpa office-paketet Microsoft Outlook.

Meriterande för tjänsten: Erfarenhet av serviceyrken, bokning, jobbat som värd inom konferens/turism, lokalvård, lagerhållning, receptionist/kundtjänst/kundmottagare, kundservice, vaktmästeri/allt-i-allo/portier och/eller kontorsadminstratör.

Vi lägger stor vikt på dig som person före kvalifikationer.

Ansökan
Skicka ansökan bestående av CV och ett personligt brev märkt med ”Bokning, stugvärd, allt-i-allo 2022” till Nathalie.Hallback@stbd.se senast den 6 februari 2022. Urval och intervjuer sker löpande. 

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta driftansvarig Nathalie Hallbäck på mejl Nathalie.Hallback@stbd.se 

Varmt välkommen med din ansökan!

Kolloadministratör/Platsbokare till Kollo på Barnens Ö 2022!

Vi är kollo! Barnens Ö är Sveriges största sommarkollo och till säsongen 2022 behöver vi bli fler i vårt administrativa team som jobbar med ansökningar, placeringar, kundtjänst och resor. 

Kollo har genomförts på Barnens Ö i mer än 100 år och vår stiftelse, Stiftelsen Barnens Dag, bildades med ändamål att äga och förvalta Barnens Ö på Väddö i Norrtälje kommun och Fiskeboda i Katrineholms kommun och där utveckla sommargårdsverksamhet och i övrigt en meningsfylld allmän fritids- och friluftsverksamhet för i första hand barn och ungdom. Sedan drygt 20 år tillbaka arrangerar vi ett flertal barn och ungdomsverksamheter, cirka 5000 barn och ungdomar besöker årligen någon av stiftelsens 30 olika kolloverksamheter, varav 22 är sommarkollon på Barnens ö. 

Under en säsong är vi ca 850 personer som jobbar med kollo i någon form. På huvudkontoret har vi en dynamisk organisation med 5–12 medarbetare beroende på säsong. Tillsammans är vi med och skapar sommarens bästa dagar.

Arbetsbeskrivning

I rollen som kolloadministratör kommer du att arbeta i en varierad roll på huvudkontoret vid Odenplan. Du arbetar huvudsakligen med ansökningar, platsbokning, kundtjänst och administration. Tillsammans med ditt team är ni den administrativa spindeln i nätet som bland annat ser till att kolloplatserna bokas upp optimalt och att familjerna får information om vistelsen och svar på sina frågor. Ni ser även till att kollogårdarnas personal får information och övriga administrativa service som de behöver för att göra kollovistelsen till en fantastisk upplevelse för barnen. Det är en utmanande uppgift för de senaste åren finns betydligt fler ansökningar än vad det finns platser. Sommaren 2022 har vi cirka 5000 platser.

Din erfarenhet och utbildning

Vi söker vi i första hand dig som har erfarenhet från en liknande roll inom kundtjänst eller platsbokning. Du får gärna ha erfarenhet av att jobba med olika databaser; t ex Microsoft Access Databas (vårt placeringsprogram) och MS CRM (dataapplikation hos Stockholm stad). Du får gärna även ha någon erfarenhet av kollo eller Barnens Ö.

Personliga egenskaper

Störst vikt lägger vi dock vid dina personliga egenskaper. Du bör vara noggrann, effektiv, strukturerad, ha god organisationsförmåga, gilla att arbeta i högt tempo och kunna arbeta självständigt i befintliga system. Du trivs i en roll där du får ge service och arbeta med kundkontakt på telefon och mejl. Då verksamheten präglas av en familjär företagskultur där alla hjälps åt är det mycket viktigt med en flexibel och prestigelös inställning.

Du erbjuds

Är du rätt person för oss erbjuds du en spännande roll inom en verksamhet som drivs av eldsjälar. Du kommer att tillsammans med dina kollegor bidra till att många barn får upplevelser de sent kommer att glömma. Tjänstens omfattning är heltid under perioden mars-augusti 2022. Lön enligt överenskommelse.

Ansökan

Märk din ansökan ”Kolloadmin 22” och skicka till kolloplats@stbd.se. Sista ansökningsdag är den 2020-02-13. 

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Niklas Rubin på niklas.rubin@stbd.se eller 0761243904, eller Eva Alsberg på  eva.alsberg@stbd.se eller 0761243905. Varmt välkommen med din ansökan!